سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو beygi 03 تیر 1399

تعریف سئو کلاه خاکستری سخت است. براساس تعریفی که جان اندرو، متخصص سئو، بیان کرده است: ” سئو کلاه خاکستری” چیزی بین سئو کلاه سفید و سیاه نمی باشد. بلکه شامل تکنیک هایی که اگر گوگل متوجه استفاده آن ها شود، سایت شما را جریمه می کند و افرادی بیشتر از این تکنیک ها استفاده می کنند که خیلی به قانون پابند نمی باشند ولی در نظرشان نمی خواهند کار غیر قانونی کنند.

قراردادن لینک در ایمیل سایت های خبری

این تکنیک همانند بک لینک است اما با این روش که شما به صاحبان آن سایت ها هزینه ای را می دهید که لینکتان در خبرنامه آن ها به عنوان یک خبر قرار بگیرد. این روش هم یک تکنیک سئو کلاه خاکستری می باشد که در صورت بروز یک اشتباه می تواند تاثیر منفی برای شما داشته باشد.

ایجاد کامنت

کامنت گذاری در دیگر سایت ها و حتی سایت خودتان و دادن بک لینک به بخش های مختلف سایت. اگر به درستی استفاده شود، می تواند موثر واقع شود و می توان گفت یک تکنیک سئو کلاه خاکستری فوق العاده است، ولی ممکن است بعدا گوگل لینک هایی را که شما در بخش کامنت قرار می دهید را جریمه کند، مخصوصا اینکه صاحب آن کامنت ها را اسپم اعلام کند.

بک لینک دادن به سایت خود

خرید بک لینک شدیدا توسط گوگل نفی شده است اما بعضی از افراد با صاحب سایت های دیگر یک تبادل لینکی انجام می دهند. این تبادل می تواند به روش های مختلفی باشد مثلا در پست های یکدیگر هم را معرفی کنند. استفاده از تکنیک بک لینک خیلی مهم است. اگر به صورت ناشیانه استفاده شود، عواقب بدی را برای سایت شما خواهد داشت. گوگل خیلی باهوش تر از این حرفاست که شما بخواهید با بک لینک از طریق مطالب محتوا آن را دور بزنید. همانطور که گفتیم، سئو کلاه خاکستری همانند راه رفتن بر لبه پرتگاه می باشد.

تکنیک های مورد استفاده در سئو کلاه خاکستری

 خرید دامین

دامین های زیادی وجود دارند که یا منقضی شده اند یا قیمت آن ها خیلی کم می باشند و دارای مطالب مرتبط با سایت شما می باشند، در واقع خط مشی آن ها با سایت شما در یک جهت می باشد. این دامین ها را می توانید بخرید و از مطالب آن ها استفاده کنید و کلمات کلیدی سایت خود را در مطالب آن ها پیدا کرده و به سایت خود لینک دهید. فقط مراقب باشید که این دامین ها قبلا توسط گوگل مورد جریمه قرار نگرفته باشند. حتی می توانید مطالب کوتاهی برای این سایت های جدید بنویسید و بعد به سایت خود با کلمات کلیدی مرتبط لینک دهید.

حساب های شبکه های اجتماعی جعلی درست کنید

البته این کار غیر اخلاقی است. شما چند حساب جعلی در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید و سپس تحت این عنوان و فعالیت در آن ها، اقدام به گرفتن بک لینک از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره می کنید. البته این کار را هم می توانید از طریق شبکه های خود نیز انجام دهید.

به کارگیری کلمات کلیدی فقط در عنوان

بعضی از افراد، فقط کلمات کلیدی اصلی را در عنوان های اصلی وداخلی به کار می برند و در متن خود هیچ اشاره به آن نمی کنند. یادتان باشد که شما در حال نوشتن محتوایی براساس اصول سئو می باشد. درست است که تاثیری نوشتن کلمه کلیدی در عنوان خیلی زیاد است، اما گوگل سریعا تشخیص می دهد که شما قصد دور زدن آن را دارید، مگر آنکه متنتان کوتاه باشد، در متن های کوتاه این روش سئو کلاه خاکستری کاملا جواب می دهد ولی نه در متن های بلند که معمولا بیش از 1000 کلمه می باشد.

 

باتشکر تیم آی تی کاران

beygi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

صفحات زامبی

beygi 11 خرداد 1399

محتوای سئو شده

beygi 20 خرداد 1399
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی ما اینجا هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند
👋سلام ، چطور می توانم کمک کنم؟