ورود و عضویت
0
سبد خرید شما خالی است

محتوای سئو شده

سئو beygi 20 خرداد 1399

در این مطلب به سه سوال راجب محتوای سئو شده پاسخ میدیم تا با این مبحث آشنا بشید : 

1- سئو محتوا چیست؟

2 – چند نوع  محتوای سئو شده وجود دارد؟

3 – استراتژی سئو محتوای من چیست؟

بریم سراغ پاسخ سوال ها ….

1 – محتوای سئو شده چیست؟

برای فهمیدن مفهوم سئو محتوا ابتدا باید به طور جداگانه هر کلمه را بررسی کنیم :

سئو : “سئو” به بهینه سازی موتور جستجو یا فرایند بهینه سازی وب سایت اشاره دارد تا افراد بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند.

محتوا : هرگونه مطلبی که در وب وجود دارد یا قرار است وارد شود و مورد استفاده قرار گیرد را محتوا می گویند.

حالا دو مفهموم رو کنار هم قرار میدیم و باهم بررسی میکنیم : محتوای سئو شده ، مطلبی است که با هدف جذب ترافیک و بازدید روی سایت قرار میگیرد

در این مطلب به چند پارامتر موثر در محتوای سئو شده اشاره میکنیم:

تحقیقات کلید واژه : اگر می خواهید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید ، بهتر است قبل از شروع نوشتن محتوا ، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید . به این ترتیب ، شما می توانید روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که در حال حاضر مقدار مشخصی از حجم جستجو را در گوگل دارد – به عبارت دیگر ، محتوایی ایجاد کنید که کلمات کلیدی آن در موتورهای جستجو بازدید زیادی داشته باشد و مخاطبان بیشتری داشته باشد.

بهینه سازی کلید واژه : می توانید از حداکثر قابلیت جستجو در کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید. ابزار moz  یکی از ابزار های خوب بررسی کلید واژه هاست.

سازماندهی محتوا : مطالب موجود در سایت شما باید به روشی منطقی سازماندهی شوند. این نه تنها برای سئو مفید است ، بلکه به بازدید کنندگان سایت شما نیز کمک می کند تا سایر مطالب مرتبط را به راحتی پیدا کنند. 

ارتقاء محتوا : با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد پیوندهایی به محتوای خود (چه از نظر داخلی و چه از سایت های خارجی) ، به محتوای جدیدی که ایجاد می کنید ، میزان دید را افزایش دهید.

2 – چند نوع  محتوای سئو شده وجود دارد؟

صفحات محصول : اینها نان و کره هر سایت تجارت الکترونیکی خرده فروشی است. یک صفحه محصول خوب می تواند به عنوان محتوای سئو و صفحه فرود PPC باشد.

پست های وبلاگ : وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک جریان منظم از محتوای موثر SEO است. به طور کلی ، پست های وبلاگ جذاب تر و احتمال جذب لینک ها بیشتر از صفحات محصول هستند ، بنابراین می توانند راهی عالی برای ایجاد ترافیک برای سایت شما باشند. 

مقالات : به مقاله ، مصاحبه و یا قطعه اخبار فکر کنید. این نوع اصلی از مطالبی است که در اکثر وب سایت های سبک روزنامه یا مجله پیدا خواهید کرد.

لیست ها : لیست واقعاً نوعی مقاله است ، اما فریم کردن آن به عنوان یک لیست (مانند “10 راه برای کاهش صورتحساب انرژی” یا “101 چیزهایی که از گوگل متنفرم”) جستجو را آسان تر می کند. این نوع عناوین همچنین وقتی در نتایج جستجو یا در فیدهای رسانه های اجتماعی یافت می شوند ، قابل کلیک تر هستند.

راهنماها : راهنما یک محتوای طولانی تر است که به طور مفصل نحوه انجام کاری را توضیح می دهد. (راهنماها اغلب در چندین صفحه وب تقسیم می شوند ، اگرچه بهترین کار این است که به کاربران اجازه دهید در صورت تمایل مطالب طولانی را به عنوان یک صفحه واحد مشاهده کنند.) می توانید یک راهنمای کامل را در وب سایت خود ارسال کنید ، یا می توانید خلاصه یا گزیده ای ارسال کنید. برای بازدید از راهنمای کامل ، بازدید کنندگان را ملزم به پر کردن فرم ثبت نام می کنند. این می تواند یک راه خوب برای تولید سرب باشد ، اما به خاطر داشته باشید که قرار دادن یک دیوار ثبت نام احتمالاً میزان ترافیک سئو را که می توانید به آن راهنما هدایت کنید کاهش می دهد.

فیلم ها : به طور کلی فیلم های کمتری در وب نسبت به صفحات متن وجود دارد. در نتیجه ، می توان با ایجاد یک فیلم به جای مقاله ، در صفحه اول برای یک کلمه کلیدی رقابتی آسان تر داشت . بسته به نوع سایت یا شغلی که اجرا می کنید ، فیلم ها می توانند راهی عالی برای جذب و دستیابی به مخاطب باشند. در مورد آموزش استفاده از محصولات خود ، آموزشهای ویدیویی را ایجاد کنید. یا فرآیندی را که مربوط به تجارت شما باشد نشان دهید – به عنوان مثال ، یک لوله کش می تواند ویدئویی بسازد که نشان می دهد چگونه یک سینک را قفل کنید.

اینفوگرافیک : اینفوگرافیک ها یا تصاویر با فرمت بزرگ که حاوی داده های زیادی (غالباً به صورت نمودار یا جدول) در یک موضوع واحد هستند ، می توانند تعداد زیادی از صفحه ها و پیوندها را به خود اختصاص دهند. اما ، از آنجا که بسیاری از مطالب در تصویر جاسازی شده است و بنابراین به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیستند ، مهم است که بقیه صفحه را با دقت بهینه کنید. برای شروع می توانید از یکی از این پنج الگوی رایگان اینفوگرافیک استفاده کنید.

اسلاید شو : اسلاید شو روشی برای نمایش یک سری از تصاویر مرتبط است . بعضی اوقات تصاویر از متن مهمتر هستند . در اینجا دوباره ، جستجوگرها از عنوان ، زیرنویسها ، نام پرونده های تصاویر و موارد دیگر از این دست اهمیت دارد زیرا کمتر خواندن موتورهای جستجو وجود دارد.

واژه نامه ها : افراد بسیاری برای استفاده از فرهنگ لغت از گوگل استفاده کنند. (آیا حتی می دانید فرهنگ لغت شما در کجا قرار دارد؟) اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید ، یک واژه نامه ساخته شده خوب می تواند راهی مناسب برای گرفتن برخی از ترافیک جستجو باشد. اصطلاحات آشپزی ، اصطلاحات پزشکی ، اصطلاحات مد ، اصطلاحات معماری را تصور کنید …

دایرکتوری ها : یک فهرست راهنما یک طبقه بندی سودمند از پیوندها به سایت ها یا منابع پیرامون موضوع مشخص می کند . به عنوان مثال ، یک وبلاگ عطر ممکن است یک دایرکتوری مکان برای خرید عطر ، از فروشگاه های بزرگ گرفته تا فروشگاه های مستقل در سراسر کشور ایجاد کند.

اینها فقط برخی از انواع اصلی محتوای سئو شده  هستند ، اما اجازه ندهید این لیست شما را محدود کند  به خلاقیت خودتون مطلب سئو شده ای را ایجاد کنید.

3 – استراتژی سئو محتوای من چیست؟

اگر به طرز حیرت انگیزی تولید محتوا کرده اید ، امیدوار هستید و دعا می کنید که سرانجام برخی از آن ها رتبه بندی می شوند ، وقت آن رسیده است که به یک استراتژی سئو بیشتر برای محتوا  بپردازید.

در اینجا چهار مرحله برای تعریف و اصلاح استراتژی محتوای سئو شما آماده کرده ایم :

اهداف خود را تعیین کنید : ابتدا اهداف خود را به عنوان یک وب سایت یا تجارت تعیین کنید. آیا به دنبال فروش از طریق وب سایت خود هستید؟ آیا از طریق تبلیغات می توانید از سایت خود درآمد کسب کنید و به همین دلیل فقط می خواهید ترافیک را افزایش داده و مخاطبان را بازگردانید؟ اهداف شما مشخص خواهد کرد چه نوع محتوا را باید روی آنها تمرکز کنید.

اگر در درجه اول سعی در هدایت فروش محصول دارید ، تمرکز اصلی شما باید صفحات محصولاتی آموزنده و جذاب باشد که برای جستجو و تبدیل بهینه شده اند. تمرکز ثانویه شما می تواند محتوای وبلاگ مفیدی باشد که زمان و چگونگی استفاده از محصولات خود را نشان می دهد ، و پیوند به آن صفحات درجایی که مرتبط باشد

اگر سایت شما بر روی یک مدل تبلیغاتی عمل می کند و هدف این است که خوانندگان جدید را از طریق جستجو جذب کنید ، می خواهید روی “محتوای” غنی (مانند مقالات بلند یا منابع ویدیویی که آموزنده ، سرگرم کننده یا هر دو هستند) باشید. (محتوای “چسبنده” بازدیدکنندگان را در سایت شما طولانی تر نگه می دارد یا آنها را ترغیب می کند تا برگردند).

مخاطبان خود را در نظر بگیرید : مخاطبان خود را بشناسید ، نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل می تواند به شما کمک کند تصویر بهتری از بازدید کننده یا مشتری معمولی خود داشته باشید. در نظر بگیرید شخصیتهای بازاریابی یا شخصیتهایی را که نماینده بازدیدکنندگان و مشتریان سایت ایده آل شما هستند ، در نظر بگیرید. سپس به این فکر کنید که چه نوع محتوایی به دنبال آن هستند.

به عنوان مثال ، اگر شما یک وب سایت B2B را هدف قرار داده اید که مدیران سطح C را هدف قرار می دهد ، ممکن است بخواهید کاغذهای سفیدی سطح بالایی ایجاد کنید که در ادامه بارگیری و ذخیره شود.

اگر تجارت شما نوجوانان و تویت ها را هدف قرار می دهد ، ممکن است بخواهید روی به روزرسانی های مکرر با متن کمتر و تصاویر و فیلم های بیشتر تمرکز کنید. همچنین می خواهید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده از موبایل بهینه شده است.

یک تقویم سرمقاله ایجاد کنید : هنگامی که تصور کردید که چه کسی را هدف قرار داده اید و چرا ، می توانید شروع به تهیه یک تقویم سرمقاله کنید. تقویم سرمقاله برنامه ای است که نشان می دهد چه زمانی مطالب جدید منتشر می کنید و چه نوع محتوا خواهد بود. این به شما کمک می کند تا به یک برنامه منظم بپردازید (ایجاد یک مطالب جدید به طور منظم در صورت داشتن یک وبلاگ بسیار مهم است).

تجزیه و تحلیل و ارزیابی مجدد کنید : در آخر ، در بالای تحلیل های سایت خود باشید. مرتباً محتوای SEO خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. اقدامات خوب موفقیت و درگیری شامل نمایش صفحه ، پیوندها ، نظرات (در پست های وبلاگ و برخی دیگر از انواع محتوا) ، سهام اجتماعی (لایک های فیس بوک ، توییت ها و غیره) و نرخ تبدیل می باشد. تحلیل شما باید دو هدف داشته باشد:

موفقیت های خود را مطالعه کنید تا بتوانید آن استراتژی ها را تکرار کنید

وقت خود را برای به روزرسانی و بهبود محتوای قدیمی تر  اختصاص دهید

موفق باشید دوستان – تیم آی تی کاران

beygi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

صفحات زامبی

beygi 11 خرداد 1399
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی ما اینجا هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند
👋سلام ، چطور می توانم کمک کنم؟
preloader