ورود و عضویت
2

مبلغ کل: 40,000تومان

مشاهده سبد خریدتسویه حساب

ویژگی های وردپرس 5.5

مقالات آموزشی beygi 28 مرداد 1399

ویژگی های وردپرس 5.5   دومین نسخه بزرگ سال 2020 خواهد بود و هدف از آن شامل گنجاندن منوی پیمایش ناوبری ، بروزرسانی های خودکار برای افزونه ها و مضامین ، دایرکتوری بلوک ، نقشه های XML ، بارگذاری تنبل ، و به روز کردن گوتنبرگ به آخرین نسخه منتشر شده است.

در این مقاله ، چند ویژگی اصلی جدید وردپرس 5.5 را به شما معرفی می کنیم.

به روز رسانی خودکار برای مضامین و افزونه ها

به روزرسانی آینده وردپرس 5.5 ، قابلیت های بروزرسانی خودکار سیستم مدیریت محتوا را در قالب ها و افزونه ها گسترش خواهد داد.

در حال حاضر ، بروزرسانی خودکار فقط برای هسته CMS وردپرس در دسترس است. برای جلوگیری از هک سایت ، عملکرد به روزرسانی خودکار روی مضامین و افزونه ها گسترش می یابد. پیش بینی می شود با بروزرسانی خودکار تم ها و افزونه ها ، نسخه بعدی وردپرس (v5.5) ارسال شود.

ویژگی های ویرایشگر جدید

اخیراً در Slack ، مشارکت کنندگان در مؤلفه اصلی ویرایشگر اصلی مورد توجه قرار گرفتند تا روی ویژگیهای ادغام شده در وردپرس 5.5 تمرکز کنند.

طراحی جدید UI
مسدود کننده ها [PR]
پنل درج بلوک
عناصر اطراف
الگوهای UI و زیرساختها را مسدود کنید
الگوهای را به Inserter منتقل کنید
جستجوی الگوی
دسته بندی های الگوی
همچنین می توانید با روشن کردن آنها در صفحه آزمایشات افزونه گوتنبرگ ، ویژگی های زیر را آزمایش کنید.

بلوک ناوبری
تعامل ناوبر
زیرمجموع
صفحه نمایش فهرست-ناوبری در wp-admin
صفحه ویجت بلوک در wp-admin
الگوهای بلوک اصلی
فهرست راهنما
ابزار طراحی بلوک

افزونه ویژگی ها: نقشه های XML

به عنوان نقشه های بومی XML در WordPress Core که مورد توجه و بازخورد زیادی از طرف جامعه قرار گرفت ، افزونه ویژگی XML نقشه سایت (MVP) در این نسخه پیاده سازی می شود.

به عنوان یک یادآوری سریع برای دستیابی به این پروژه ، در اینجا ویژگی های اصلی همانطور که در پیشنهاد اولیه پروژه توضیح داده شده است آورده شده است ، که ما شما را تشویق می کنیم به طور کامل بخوانید.

XML نقشه های نقشه به طور پیش فرض فعال می شود و انواع محتوای زیر را غیرقابل فهرست می کند

– صفحه نخست
– صفحه ارسال
– انواع پست اصلی (صفحات و ارسال ها)
– انواع ارسال های سفارشی
– طبقه بندی اصلی (برچسب ها و دسته بندی ها)
– طبقه بندی های سفارشی
– کاربران (نویسندگان)

علاوه بر این ، پرونده robots.txt که توسط WordPress در معرض دید قرار می گیرد ، به فهرست نقشه سایت مراجعه می کند.

علاوه بر این ، یک API نقشه سایت XML با افزونه ای در نظر گرفته شده است که توسعه دهندگان می توانند بالای آن ساخته شوند.

فهرست نقشه سایت

یکی از ویژگی های مهم افزونه نقشه سایت ، فهرست نقشه سایت است. این فایل اصلی XML است که شامل لیست تمام صفحات نقشه سایت در معرض سایت وردپرس شما و زمان آخرین بار اصلاح آن است. به طور پیش فرض ، افزونه یک فهرست نقشه سایت را در /sitemap.xml ایجاد می کند که شامل نقشه های سایت برای کلیه محتوای پشتیبانی شده است ، که بر اساس انواع ارسال ، طبقه بندی ها و کاربران در گروه ها تفکیک می شوند.

صفحات نقشه سایت

هر صفحه نقشه سایت با استفاده از ساختار زیر ، نقشه سایت- {شیء از نوع} – {شیء-زیرگروه} – {صفحه x .xml در یک URL در دسترس خواهد بود. برخی از نمونه های این ساختار که برای محتوای واقعی اعمال می شود عبارتند از:

نوع ارسال – پست ها: نقشه سایت-پست-پست-1.xml
نوع ارسال – صفحات: نقشه سایت-پست-صفحه-1.xml
طبقه بندی – دسته بندی ها: نقشه سایت-طبقه بندی-دسته-1.xml
کاربران – نقشه سایت-کاربران-1.xml (توجه داشته باشید که آبجکت WP_User انواع زیر را پشتیبانی نمی کند)

ویژگی های وردپرس 5.5

پروتکل رسمی نقشه سایت ادعا می کند که هر نقشه سایت می تواند حداکثر 50،000 آدرس اینترنتی داشته باشد و نباید از 50MB بزرگتر (52428.800 بایت) باشد. با این حال ، در عمل ، عملکرد در هنگام تلاش برای تولید یک پرس و جو که بیش از چند هزار URL را برمی گرداند شروع به تنزل می کند ، بنابراین به همین دلیل ، تیم توسعه دهنده تصمیم گرفت اجرای پیش فرض را به حداکثر 2،000 URL در هر نقشه محدود کند ، که می تواند با استفاده از یک فیلتر در قلاب core_sitemaps_max_urls اصلاح شود.

به روزرسانی وردپرس

صفحات نقشه سایت برای هر نوع پست عمومی (به جز پیوست ها) ایجاد می شود ، که شامل URL به صفحات پست شخصی است. به همین ترتیب ، نقشه های نقشه برداری برای تمام طبقه بندی های عمومی ، که شامل URL به صفحات بایگانی طبقه بندی می شوند ، ایجاد می شوند و نقشه های نقشه برای همه کاربران با پست های عمومی منتشر شده ایجاد می شود ، که شامل URL برای صفحه بایگانی نویسندگان هر کاربر است. لیست زیر مجموعه های پشتیبانی شده برای پست ها و طبقه بندی ها به ترتیب با استفاده از فیلترهای core_sitemaps_post_types و core_sitemaps_taxonomies قابل فیلتر است. علاوه بر این ، URL ها برای هر نوع شی با استفاده از فیلترهای زیر می توانند اضافه یا حذف شوند:

انواع ارسال: core_sitemaps_posts_url_list
طبقه بندی ها: core_sitemaps_taxonomies_url_list
کاربران: core_sitemaps_users_url_list
تصاویر با بارگذاری تنبل
تصاویر با بارگذاری تنبل یک مکانیزم متداول برای بهبود عملکرد بارگیری صفحه برای چندین سال بوده است. برای اکوسیستم وردپرس به تنهایی ، تعداد بیشماری افزونه وجود دارد که بارگذاری تنبل را امکان پذیر می کند.

ویژگی های وردپرس 5.5

در حالی که تصاویر دارای بارگذاری از نظر تاریخی به یک رویکرد مبتنی بر JavaScript نیاز دارند ، اکنون یک راه حل وب بومی وجود دارد که صرفاً به وجود یک ویژگی بارگذاری جدید در برچسب های IMG متکی است و تجربه کاربر استاندارد شده و بدون تغییر محتوا را فراهم می کند. مشخصات HTML برای ویژگی بارگیری نزدیک به اتمام است و در حال حاضر توسط چندین مرورگر از جمله Chrome و Edge پشتیبانی می شود.

فعال کردن بارگذاری تنبل برای تصاویر در محتوای وردپرس ابتدا برای اولین بار نزدیک به دو سال پیش پیشنهاد شده بود ، اما اجرای JavaScript در آن زمان به طور بالقوه می تواند بسیاری از موارد و شکست های حاشیه ای را معرفی کند. استفاده از ویژگی بارگیری جدید این نگرانی ها را برطرف می کند.

beygi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مراحل ثبت نام اینماد

beygi 20 فروردین 1400
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی ما اینجا هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند
👋سلام ، چطور می توانم کمک کنم؟